نرم‌افزارهای طراحی روی پارچه

طراحی پارچه با استفاده از APEXFiz

نرم افزار جدید شرکت شیماسیکی (SHIMA SEIKI)

شیماسیکی یک شرکت ژاپنی است که در ارائه سیستم‌های طراحی و ماشین آلات نساجی، حدود 40 سال سابقه فعالیت دارد. این شرکت به تازگی از نرم‌افزار جدید طراحی خود به نام APEXFiz در حوزه طراحی دیجیتال رونمایی کرده است. این نرم‌افزار تحولی شگرف در صنعت مد و لباس ایجاد خواهد کرد. مشتریان می‌توانند به راحتی این نرم‌افزار را بر روی رایانه‌های شخصی خود نصب و استفاده نمایند. از جمله مزایای APEXFiz می‌توان به این موارد اشاره نمود:

  1. خلاقیت در برنامه‌ریزی و طراحی
  2. تجزیه و تحلیل رنگ
  3. شبیه‌سازی واقعی پارچه
  4. نمونه‌گیری سه بعدی مجازی
  5. کاهش زمان، هزینه و مواد

محصول نهایی که توسط این نرم‌افزار تولید می‌شود، آنقدر واقعی می‌باشد که دیگر نیازی به نمونه‌برداری تجسمی، آزمایش و خطا نمی‌باشد.

طراحی لباس توسط نرم افزار شرکت شیماسیکی

نرم افزار ماروِلِس دیزاینر (Marvelous Designer)

در حقیقت مارولس دیزاینر، یک برنامه مدل‌سازی سه بعدی برای لباس و پارچه می‌باشد که امکان طراحی الگوهای دقیق، با دقت بسیار زیاد را فراهم می‌سازد. با استفاده از این برنامه طراحان لباس می‌توانند آزادانه انواع لباس را با سلیقه خودشان طراحی کنند. با این نرم‌افزار آنها قادر هستند تا بدون استفاده از نرم افزارهای کَد (CAD) انواع گوناگون لباس را طراحی نمایند. بدین ترتیب، سرعت کار افزایش پیدا می‌کند. به علاوه، طراح می‌تواند با استفاده از مارولس دیزاینر ایده و طرح شخصی خود را با توجه به نوع پارچه از نظر رنگ، ضحامت، جنس و سایر ویژگی‌ها انتخاب کرده و الگوها را با چند کلیک ساده بر روی تن مانکن، شبیه‌سازی و هماهنگی طرح، رنگ و جنس لباس طراحی شده را بطور دقیق ارزیابی نماید. در حقیقت این نرم‌افزار یک الگوی سه بعدی از لباس را به نمایش می‌گذارد.

طراحی لباس با استفاده از نرم افزار مارولس دیزاینر