شرکت نساجی پاکستانی موتی فابریکس (Moti Fabrics) برای همگام بودن با تغییر ذائقه بازار در صنعت چاپ پارچه، الگوی تجاری جدید و چالش برانگیزی را در پیش گرفته است.

شرکت چاپ پارچه موتی فابریکس با بهره‌گیری از واحدهای چاپ پارچه صنعتی چندگانه میماکی تایگر (MimakiTiger) تلاش می‌کند تا کسب و کار خود را ارتقاء داده و به سطوح جدید برساند. در نتیجه با عملکرد فوق العاده و فرایند بهینه‌سازی که توسط تجهیزات چاپ دیجیتال میماکی صورت گرفته، این شرکت توانسته است با تغییرات در صنعت نساجی سازگار شود و اکنون برنامه ریزی کرده تا موقعیت بازار خود را تقویت کند و توانایی‌های خود را در تولید نساجی با کیفیت بالا، گسترش دهد. این شرکت که دفتر مرکزی آن در ایالت پنجاب واقع شده و دومین قطب بزرگ نساجی پاکستان محسوب می‌شود با استفاده از فناوری‌های پیشرفته می‌تواند روزانه 100 هزار متر پارچه چاپ کند. در مواجهه با چالش‌های اخیر در بازار جهانی نساجی، مدیریت شرکت موتی‌فابریکس با ایجاد تغییر از چاپ معمولی به چاپ دیجیتال، نوآوری در مدل تجاری شرکت را آغاز کرده است. برای نائل آمدن به چنین هدفی، این شرکت با سرمایه‌گذاری در فناوری پیشرفته صنایع نساجی میماکی، سه واحد MimakiTiger-1800BMkII را نصب و راه‌اندازی کرد.

محمد آصف (Muhammad Asif)، مدیر عامل شرکت، می‌گوید:”ما در حال تحول عظیم در بخش چاپ هستیم و برندها خواستار محصولات با کیفیت بالا در بازه‌های زمانی کوتاه هستند. این تغییر در نیازهای مشتریان، ما را ترغیب کرد که به سمت چاپ دیجیتال برویم. موثر بودن انتخابی که ما کرده‌ایم قبلاً به اثبات رسیده و این سیستم‌های چاپ (MimakiTiger-1800BMkII)، ما را قادر ساخته است تا از نظر کیفیت و زمان تحویل با استانداردهای بالای صنعت مد کنار بیاییم. علاوه بر این، ما توانسته‌ایم به تدریج فرآیندهای تولید خود را به روشی مقرون به صرفه ارتقا دهیم”.